the marker

פורקס - מי נתן לך רישיון?

תיק השקעות

האם הייתם נותנים לילד בן 16 לנהוג בפורשה החדשה שלכם לפני קבלת רישיון הנהיגה שלו? או למטפל במרפאה לרפואה משלימה לבצע בכם ניתוח מעקפים?  לא נשמע הגיוני נכון.. אז מה גורם לאנשים משכילים, בעלי עסקים שעברו דבר או שניים בחיים לשים את מיטב כספם בידיהן של חברות העוסקות במסחר ללא רישיון מינימלי ליעוץ בתיק השקעות?

יכול להיות שבמקרה, או בכוונה, השארתם פרטים בבנאר נוצץ המבטיח לכם כסף מהיר, וזאת אם רק תמהרו להוציא את כספכם המעלה אבק בבנק, ותשקיעו אותו באחת מחברות למסחר הממוחשב, סביר להניח שמאז הטלפון שלכם לא מפסיקים לצלצל.

לא בכדי נופלים ברשתן של החברות למסחר ממוחשב, חברות פורקס, מגוון רב של לקוחות, מצעירים המעוניינים בכסף מהיר וקל ועד מבוגרים המיושבים בדעתם המנסים אפיקי השקעה חדשים שאולי יניבו להם רווח רב יותר לכספם.

כך פועלת שיטת העבודה של אותן חברות פורקס, בראש ובראשונה, פרסום מסיבי ברחבי האינטרנט המפתה את הלקוח הפוטנציאלי להשאיר פרטים. ברגע שהטלפון שלו בידיהן מתחיל השיווק האגרסיבי בדמות שיחת טלפון אחת לפחות ביום לאותו לקוח. בשיחה הטלפונית מציירים ללקוח תמונה ורודה בכל הנוגע לשיטת המסחר שלהם. לכאורה הכל גלוי והמסחר הוא בידיים של הלקוח בלבד, החברות לא מתערבות בדבר. הנציג שישוחח עם הלקוח אף ידאג לספר לו שיועץ השקעות, בעל רישיון מהרשות לני"ע, למעשה אינו מבין דבר והוא בעצם "בובה" של מנהליו בבנק ובעצם מי אם לא אנחנו נדע להשקיע את כספנו באופן הטוב ביותר. בשלב זה, לאחר שקיבל הלקוח הסבר מפורט מדוע יועץ השקעות או מנהל תיק השקעות על כל שנות לימודיו וניסיונו בעצם לא יודע מה הוא עושה, מדוע שהוא לא ישקיע את כספו באופן ישיר, ללא עמלות והכי חשוב רק לו תהיה שליטה בכסף שלו?

לכל אדם יש את הזכות להחליט מה לעשות עם כספו והיכן להשקיע אותו. הבעיה צצה כאשר לא חושפים בפניו מי עומד מאחורי אותן הבטחות, באיזה אופן וכיצד הכסף מנוהל ומושקע, למי יש גישה לכסף אותו הוא מזרים לחשבון ההשקעות, לכאורה, ומה הרווח של אותה חברה? אך הכי חשוב כאשר מופעל על הלקוח מכבש לחצים ולכל בעיה שצצה יש פתרון, אפילו לבעיה הכי חשובה, אין לי בכלל כסף פנוי להשקעה! איך אפשר לצפות מאותו אדם להחלטה מושכלת בסיטואציה כזו?

חשוב להבין שכל שיטות המסחר הללו אינן מפוקחות ומוצאות דרך לעקוף כל תקנה שיוצאת בעניין ההתנהלות שלהן. למעשה במקום שהרשות לני"ע תהיה זו שתחליט כיצד עליהן לפעול ומה המגבלות שלהן, היא מנסה למצוא דרך להכשיר את מה שכבר מתרחש ו"מנסה ללמוד את השוק…" כדברי אותם חברות. 

וכך מתנהל לו מתחת לראדר של הרשות לני"ע שוק שאין עליו כל פיקוח וכל אדם יכול ליפול בפח וסביר להניח שכך ימשיך להיות כל עוד הרשות לא תיישם את התיקון שבוצע בחוק ותוציא לפועל את מתן הרישיונות.

נכון לכתיבת מאמר זה, החברות "זוכות" להגנה בכך שנמצאות בתהליך לקבלת רישיון, אך כל עוד שאין רישיון בפועל הן רשאיות להמשיך לפעול כמערב פרוע. 

עורך דין אלדר פרץ , משרד עורכי דין אלדר פרץ ושות' , מסחר בפורקס , הבנק , שטר חוב , ערבות , השקעה בפורקס , תביעה מהבנק , ניירות ערך , חשבון בנק , הוצאה לפועל , קורבן לפורקס , בנק , מסחר הפורקס , מייצגים משקיעים , הונאה , זירת המסחר , שוק הפורקס , בורסת היהלומים , חוב , השקעות , חברות פורקס , השקעת פורקס , פשיטת רגל , מסחר בשוק הפורקס , חברת פורקס , הונאת פונזי , קורה בכנרת , בית משפט , ערוץ 10 , הערוץ הראשון
עורך דין אלדר פרץ

 

עו"ד אלדר פרץ בעל משרד עורכי דין אלדר פרץ ושות' העוסק בתביעות פיננסיות. 08-9583444